Salad in a Jar - Tomaat garnaal

Ik krijg er niet genoeg van… Na mijn 'Salade Niçoise' in a Jar, heb ik zin om er nog een te maken. De nieuwe 'lunch hype' in Vlaanderen aangezet door Vandemoortele, zie ik echt wel, helemaal zitten.

Salad in a Jar - Tomaat garnaal

En waarom ook niet, het is niet enkel lekker en gemakkelijk om mee te geven als lunch, maar ook hier, in het zonnige zuiden, willen de echtgenoot en 'yours truly' ervan genieten.
Vandaag weer een Provençaals marktje afgeschuimd en de inspiratie was er meteen. Ik ga mijn versie van een 'Tomates aux Crevettes' maken.
Immers, na een mandje vol en de obligatoire Pastis op een terrasje, keren we richting onze stek. Alles wat ik kocht is kraakvers, dus maak ik het meteen klaar en vul twee heerlijk ogende 'Jars'. Die gaan in de koelkast voor straks.

Ik ken mezelf, eens ik verdiept ben, en in de sfeer zit van een meeslepend boek, heb ik weinig zin om nog veel te kokkerellen, en de echtgenoot ook niet...
Wat is er dan heerlijker dan de 'Jars' uit te halen en die om te keren op borden. De echtgenoot zorgt voor gevulde glaasjes en een paar prachtige foto's.

La vie est belle en Provence!


Hoe ik er toe gekomen ben om een 'Salad in a Jar' te maken, lees je hier.

Salad in a Jar - Tomaat garnaal

Wat heb ik gebruikt:

vinaigrette, Thousand Islands, een Zuiderse nieuwkomer bij Vandemoortele
enkele aardappels, gekookt in de schil en gepeld
enkele takjes bladpeterselie, de blaadjes fijngehakt
tomaten, in stukjes gesneden
komkommer, geschild en in stukjes gesneden
witte ui, gepeld en fijngehakt
gekookte 'crevettes sauvages', gepeld
salade

Salad in a Jar - Tomaat garnaal

Hoe ga je tewerk:

Schik laagjes in de 'Jar' in volgorde van de ingrediënten.

Salad in a Jar - Tomaat garnaal

Net voor het opdienen even schudden en omdraaien op een bord.

Salad in a Jar - Tomaat garnaal

Enjoy!

Salad in a Jar - Tomaat garnaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten