Vijgen met Roquefort, Serranoham en ... Codorníu Rosé

Een blauwe maandag net voor Valentijn, aan de deur Geert, mijn postbode, in zijn hand een doos van Delhaize. Een klein briefje erbij maakt me duidelijk dat dit een speciale versie is van de mij al langer gekende lekkere cava van het grootwarenhuis.

Codorniu

Het gaat hem dit keer uiteraard vooral om de verpakking met hartjes maar het geeft mij de gelegenheid om deze lekkere cava ook aan jullie eens voor te stellen.

Codorniu

Je kunt de Codorníu het hele jaar door krijgen en af en toe dus in een apart jasje bij een speciale gelegenheid. Er zijn verschillende variaties van de Codorníu dus voor elk wat wils. En de Codorníu staat in de top 10 van beste bubbels in België, plezier gegarandeerd.

Vijgen met Roquefort en Serranoham

Ver zoeken naar een speciale gelegenheid moet ik niet, gisterenavond immers heerlijk genoten van “Le Chef” een film uit 2012 met mijn idool Jean Reno. Foodfilms zijn voor mij pure romantiek en als we dan toch de romantische toer op gaan kan er zeker nog een “lekker gerechje” bij.

Vijgen met Roquefort en Serranoham

Wat dacht je van dit snel klaar en toch overheerlijk hapje. Vijgen met Roquefort en Serranoham

Vijgen met Roquefort en Serranoham

Lekker op een spiesje zodat je mekaar kunt 'bedienen'.
Het ultieme hapje voor bij de bubbels.


Voor 16 hapjes:

4 verse vijgen
Roquefort kaas, of Gorgonzola, Blue Stilton, ...
6 plakjes Serranoham
olijfolie

Snij de vijgen in vieren en leg op elk kwartje een stukje blauwe kaas.
Snij de plakken Serranoham in de lengte in drieën en wikkel de ham om de stukjes vijg met kaas. Steek er een prikkertje door.
Bestrijk met olijfolie en leg de vijgen op een rooster op een AGA blik. Schuif zo hoog mogelijk in de braadoven gedurende +/- 10 minuten.

Vijgen met Roquefort en Serranoham

Geniet!
hapjes,vijgen,roquefort,serranoham,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten