Probeer eens een groentemengeling

Zo af en toe vraagt Delhaize mijn mening over iets nieuws dat ze in hun rekken aanbieden. Dit keer stelden ze voor om eens hun nieuw gamma groentemengelingen te proberen.

Pasta funghi genova en pasta pomodore Delhaize

Nu wie mij kent weet dat ik, om het voorzichtig uit te drukken, weigerachtig sta tegenover kant-en-klaar toestanden. En als het om groenten gaat ben ik al helemaal fervent voorvechter van kraakvers en bio! Laat ik dus maar meteen zeggen dat ik heel argwanend was toen ik mijn favoriete grootwarenhuis binnen stapte.

Pasta romanesco en pasta zucchini Delhaize

Alle vooroordelen schoof ik even opzij en niet alleen om het een kans te geven, maar omdat ik na een drukke werkdag ook wel eens goesting ontbreek om te kokkerellen.
Delhaize stelt 4 groentemengelingen voor, “perfect voor een gezonde, lekkere en snelle maaltijd”. Het volstaat om de mengeling te bakken in een pan met wat olijfolie en daarna over je geliefkoosde pasta te doen.

Je kan het gerecht 'pimpen' met nog wat verse kruiden, een stukje vlees, vis, geraspte kaas...

De mengelingen van 400 gram elk zijn verpakt in een plastic schaaltje en kosten 2,49€ 't stuk.
Er is keuze tussen:

Pasta funghi genova: saus op basis van pesto napolitana, witte champignons, oesterzwammen en verse bladpeterselie. Ook stukjes rode paprika en broccoli staken in de mengeling. 
 
Pasta Funghi Genova Delhaize


Pasta romanesco: verse saus met toetsen uit Zuid-Italië dankzij de pesto rosso di Calabrese, met prei en jonge uitjes.

Pasta Romanesco Delhaize


Pasta zucchini: saus op basis van tomatenblokjes, verrijkt met stukjes courgette en een salsa van gegrilde aubergines. Ook stukjes rode ui zijn duidelijk aanwezig.

Pasta Zucchini Delhaize


Pasta Pomodore: saus op basis van tomatenblokjes, gekruid met pesto, look en verse peterselie.

Pasta Pomodore Delhaize

Eerste indruk, de groentjes hebben een mooie frisse kleur en zien er zeker niet verlept uit. Als je de verpakking opent, komt een lekkere geur je tegemoet. We hebben zin om verder te doen.

Een schaaltje voor 2 personen is volgens mijn normen niet voldoende. Groenteneters zoals we zijn, reken ik 1 schaaltje per persoon.
Dus bij mijn eerste kennismaking met de groentemengelingen ging ik aan de slag met de pomodore en de funghi genova.

Terwijl de volkoren pasta kookt, maak je 2 pannen warm met een geutje olijfolie. In elke pan doe je de inhoud van een schaaltje groentemengeling. Na10 minuten roerbakken is de saus klaar om op te dienen.
Bij de pasta funghi heb ik tijdens het roerbakken wat van het kookvocht van de pasta toegevoegd. Ik vond de mengeling nogal droog en met het extra vocht werd die toch lekker smeuïg.

De echtgenoot en ik hebben geproefd (genoten) van een heerlijk bord volkoren pasta met elk de helft van de saus. Alle vooroordelen werden inderdaad van tafel geveegd. Het was lekker en vol smaak.

Pasta Funghi Genova en Pasta Pomodore Delhaize

Bij mijn tweede kook sessie kwamen de romanesco en de zucchini aan de beurt.
Zelfde werkwijze, 10 minuten roerbakken in de pan.
Deze keer heb ik 4 boekweitpannenkoeken gevuld met de lekkere saus en afgewerkt met wat geschaafde Parmigiano Reggiano.

Pasta Romanesco Delhaize

Pasta Zucchini Delhaize

Het was opnieuw smullen en genieten van de lekkere smaak.

Mijn conclusie is dus dat je met deze groentemengelingen snel een heerlijke gezonde maaltijd kan op tafel toveren. En je hebt oneindige mogelijkheden om te combineren met wat je ook maar lekker vind!

Give it a try!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten