Buttermilk pancakes

Zondag namiddag, pancake time!
Op mijn blog kan je al genieten van 'Pancakes' en 'American pancakes'.
Ik heb voor jullie nog een variatie, maak ze extra luchtig met karnemelk.

Buttermilk pancakes

Wat heb ik gebruikt:

150 g patisserie bloem, gezeefd
1 theelepel bakpoeder
½ theelepel natriumbicarbonaat
¼ theelepel vanillepoeder of merg uit vanillestokje
snufje zout
1 ei
1 theelepel suiker
2,5 dl karnemelk
30 g gesmolten boter

Voor erbij:
coulis van blauwbessen, Blueberry Fields
een schaaltje blauwe bessen

Buttermilk pancakes

Hoe ga je tewerk:

Meng bloem, bakpoeder, natriumbicarbonaat, vanillepoeder en snufje zout in een kom.
Meng ei, suiker en karnemelk in een maatbeker.
Maak een kuiltje in het bloemmengsel en giet er al roerend de inhoud van de maatbeker bij. Roer tot een glad beslag.
Voeg net voor je begint te bakken de gesmolten boter toe.

Je kan het beslag ook in de blender maken. Meng alle ingrediënten behalve de gesmolten boter in een blender tot een glad deeg.

Ik bak de pancakes rechtstreeks op de sudderplaat die ik inwrijf met keukenpapier en olie.
Giet gelijke hoopjes beslag op de plaat. 

Buttermilk pancakes

Zodra er belletjes aan de oppervlakte verschijnen, mag je de pancakes keren. Laat nu ook de andere kant goudbruin bakken.

Buttermilk pancakes

Je kan ze ook perfect bakken in een anti-kleefpan.

De pancakes kan je warm houden in de sudderoven of bovenop het deksel van de hete plaat, in een bord afgedekt met een propere theedoek.

Buttermilk pancakes

Lekker met coulis van blauwbessen en wat extra bessen.

Buttermilk pancakes

Let's bake!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten