Bieten op de barbecue

Normaal gezien gaan mijn bietjes in een papillot in mijn Aga. Hier in de Provence is mijn bescheidener rots in de branding een klein gietijzeren oldtimer die er nog behoorlijk de vlam in kan zetten. Ik heb deze gebombardeerd tot mijn buitenkeuken. De echtgenoot noemt mijn rechterhand echter 'Rusty Joe' naar analogie met mijn kleine alleskunner thuis, 'Smokey Joe'.

Bieten

Om een lang verhaal kort te maken verdwijnen de bietjes hier in een stuk aluminiumfolie en met de restwarmte van 'Rusty Joe' zijn ze in een goed uur gaar. De smaak is wauw!

Bieten op de bbq

Pel de bietjes en snij ze in dunne plakjes en dien ze op als carpaccio met een geutje olijfolie over en een lekker vers geitenkaasje.

Bieten op de bbq

Ook lekker is de bietjes in staafjes snijden en samen met gestoofde worteltjes verwerken in een couscous.

Bieten op de bbq
 
Natuurlijk leg je ook nog een stukje vlees op de grill.

Bieten op de bbq

Schenk ook hier maar een lekker glaasje wijn uit en ...

Bon Appétit!