Mascarpone met bosvruchten - Stephanie's dream Part II

Intro

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog een zoet zondaartje heb geblogd. Ik, dus even doordenken en met de Italiaanse week in het achterhoofd ligt het voor de hand: mascarpone. Ik heb mijn Weckpotjes bovengehaald, een bezoek gebracht aan mijn lokale Delhaize en maak voor jullie een nieuwe versie van: 'mascarpone met aardbeien', laat het me voor het gemak Stephanie's Dream Part II noemen. Het is puur toeval uiteraard dat Stephanie de eerste is die deze nieuwe versie proeft ;-)
Mascarpone met bosvruchten 

Ingrediënten

4 Weckpotjes:

250 g mascarpone
150 ml yoghurt op Griekse wijze 2% vetgehalte, Delhaize
16 amarettokoekjes of 32 amarettini koekjes
120 g frambozen
120 g braambessen
300 g aalbessen
40 g kristalsuiker + 1 soeplepel zeste van ½ limoen
1 vanillestokje
2 eetlepels Amarettolikeur
Mascarpone met bosvruchten

Bereiding

Doe 1 soeplepel suiker bij de helft van de aalbessen. Pureer met de staafmixer en duw door een zeef. Meng de pulp met de Amarettolikeur.
Roer de mascarpone los samen met de yoghurt, 40 gram kristalsuiker, limoenzeste en schraapsel uit vanillestokje.
 

Extra / Tip

Nu rest er alleen nog de potjes te vullen.
Verkruimel de helft van de koekjes op de bodem. Leg er wat van de aalbessen, frambozen en braambessen op. Lepel er een deel van het mascarpone-mengsel op.
Tussenin verkruimel je opnieuw een laagje koekjes, fruit en wat gepureerde aalbessen. Dan de rest van de mascarpone.
Eindig met gepureerde aalbessen en de rest van het fruit.
Mascarpone met bosvruchten

De presentatie kan natuurlijk ook in gewone glaasjes of zelfs op een bordje.
Mascarpone met bosvruchten