American pancakes

Intro

Dag drie van mijn "American tour" en we naderen "Independence day". Zoals Golden syrup niet mag ontbreken bij pancakes, zo mogen pancakes niet ontbreken op mijn blog. Daarom nog een keer een van mijn favorietjes, al was het maar alleen voor het genot van het bakken.
American pancakes 

Ingrediënten

Ik werk ze af met Lyle's golden syrup en blauwe bessen. Alles te verkrijgen bij Delhaize. Delhaize biedt het hele jaar door een assortiment aan van meer dan 35 producten die rechtstreeks uit de Verenigde Staten komen.
American pancakes
200 g patisserie bloem, gezeefd
1 eetlepel bakpoeder
snuifje zout
1 eetlepel vanillesuiker
25 g boter, gesmolten
1 ei
3 dl melk
100 g blueberries
golden syrup
olie om plaat of pan in te vetten

Bereiding

Doe de bloem, bakpoeder, snuifje zout en vanillesuiker in de mengkom van de Kitchenaid. Giet de melk in een maatbeker, voeg het ei toe en klop het los. Schenk er ook de gesmolten boter bij. Plaats de mengkom en laat de Kitchenaid draaien op stand 4, gebruik de draadgarde. Voeg al draaiend geleidelijk het vloeibare mengsel toe. Zorg voor een glad mengsel zonder klonters.

Of maak het beslag met de hand. Maak een kuiltje in het droge mengsel. Giet de inhoud van de maatbeker al roerend bij de bloem. Roer van het midden uit en neem telkens wat bloem mee. Zo heb je in een mum van tijd, een glad beslag.

Ik bak de pancakes rechtstreeks op de sudderplaat. Giet er een geutje olie op en wrijf open met een keukenpapiertje. Giet gelijke hoopjes beslag op de plaat. Ik maak er een 6-tal in één keer. De pancakes mogen gekeerd worden zodra er belletjes aan de oppervlakte verschijnen. Bak ook de andere kant goudbruin. Je kan ze natuurlijk ook bakken in een pan. Hou de pancakes warm in de sudderoven of bovenop het deksel van de hete plaat.
 

Extra / Tip

Om in de sfeer te blijven dien je ze op met syrup en blauwe bessen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten