American cookies

Intro

Dag twee van mijn American tour en nog een dagje dichter bij Independence day. Ik maak vandaag voor jullie 'Golden syrup chip cookies'. Ik stond eerst wat argwanend tegenover de golden syrup, dacht dat die mierzoet zou zijn, maar ik was aangenaam verrast door het resultaat. De koekjes zijn echt super lekker.
American cookies

Ingrediënten

Ik maak ze met Lyle's golden syrup, Hershey's semi-sweet chocolate chips en Californische amandelen. Alles te verkrijgen bij Delhaize. Zij hebben trouwens een assortiment van meer dan 35 Amerikaanse producten in hun rekken.
American cookies
115 g boter, op kamertemperatuur
1 theelepel vanille-extract
30 g rietsuiker
3 theelepels golden syrup
1 ei, losgeklopt
175 g zelfrijzende bloem, gezeefd
75 g chocolade chips
75 g amandelen, in grove stukken gehakt

Bereiding

Doe de boter, vanille en suiker in de kom van de Kitchenaid. Klop luchtig met de platte menghaak op stand 4. Giet beetje per beetje het losgeklopt ei bij het botermengsel. Nu gaat de gezeefde bloem erbij, niet meer met de KitchenAid, maar met een spatel. Als laatste schep je er de chocolade chips en de amandelen onder.

Neem de koude plaat of een andere bakplaat en beleg die met bake-o-glide. Schep hoopjes deeg, ter grootte van een koffielepel op de bakplaat. Hou voldoende afstand.
American cookies
Schuif de bakplaat op de tweede richel van onderaan in de bakoven. Bak de koekjes tussen 10 en 15 minuten, hangt van de grootte af. De koekjes hebben een mooi gouden kleurtje. Laat ze afkoelen op een rooster.
American cookies

Extra / Tip

Van deze hoeveelheid deeg heb ik 45 koekjes ... Had ik ... Ondertussen heeft het cookie monster toegehapt ;-)