Blini's

Intro

Vandaag was ik helemaal verdiept in mijn cursus Engels en had ik opeens nood aan een hartige hap. En ze waren lekker, die kleine, dikke, hartige pannenkoekjes. Het receptje heb ik gehaald uit een Aga kookboek.
Blini

Ingrediënten

voor mijn expres versie:

115 g patisserie bloem
4 g bakpoeder
1 ei
125 ml melk
zwarte peper
olijfolie

de topping:
 
EasiYo Griekse yoghurt of zure room
gerookte zalm
Zeste van limoen en een "groen kruid"

Bereiding

Zeef de bloem en bakpoeder in een kom. Maak een kuiltje in het midden en voeg het ei en de helft van de melk toe. Roer vanuit het midden, zodat je geen klonters hebt en voeg geleidelijk de overige melk toe. Kruid met zwarte peper. Zout is niet nodig, de gerookte zalm zorgt daarvoor.

Neem een stukje van de keukenrol en wrijf de sudderplaat in met een weinig olijfolie. Schep met een koffielepel, gelijke hoopjes op de plaat. Laat bakken tot er belletjes verschijnen, draai de blini's om en laat de andere kant nog eventjes garen.
Blini

Extra / Tip

Blini's kan je warm of koud eten en ze zijn lekker bij een borrel! Een restje kan je invriezen.
Blini