Mascarpone met aardbeien - Stephanie's dream

Intro

Wanneer mijn schoondochtertje op bezoek komt, dan haal ik steevast mascarpone in huis. Ze heeft zo haar favoriete dessertje... eentje met appeljenever. Dat receptje zet ik op de blog in de koude winterdagen.
Nu dus een dessertje met de o zo lekkere aardbeien! Het receptje heb ik gevonden in een Libelle en aangepast aan mijn normen.
Mascarpone met aardbeien
 

Ingrediënten

250 gram mascarpone (of magere verse kaas voor de light versie)
2 dl room – ik gebruik 'Alpro Soya Luchtig & Creamy'
4 el amarettolikeur
24 amarettokoekjes
500 gram aardbeien (de mijne haal ik bij een dorpsgenoot-kweker)
1 pakje vanillesuiker
½ koffielepel geraspte citroenschil
3 el citroensap
40 gram suiker

Bereiding

Ik heb amarettini koekjes gebruikt, dit is de kleine versie van de amarettokoekjes, de hoeveelheid dus verdubbelen.
Doe de amarettini in een plastiek zak en plet lichtjes met de deegrol, er moeten wel nog stukjes inzitten. Meng de kruimels met de amarettolikeur.

Spoel de aardbeien en snij ze in vier. Besprenkel ze met het citroensap en bestrooi met de vanillesuiker.

Voeg de suiker en de geraspte citroenschil bij de mascarpone en roer los met een spatel. Klop de Alpro Soya room stijf in de KitchenAid. Spatel de room onder de mascarpone.
Doe een deel van de crème over in glazen, dan de helft van de amarettokruimels, de aardbeien, de tweede helft van de amarettokruimels en een tweede deel van de crème.
Werk af met wat droge verkruimelde koekjes en een mooie aardbei.

Mascarpone met aardbeien

Extra / Tip

Als je leuke schaaltjes of kleine weckpotjes gebruikt, oogt het dessert héél mooi. Neem zeker iets in glas, zo komen de verschillende laagjes tot hun recht.

Conclusie: Stephanie heeft er een nieuw favorietje bij.
Het voorziene "nog een schaaltje voor 's anderendaags" was dan ook een heerlijke afsluiter van een gezellige avond.